wtorek, 18 marca 2014

TEORIA PRZYCZYNY PIERWSZEJ.

W poprzednich postach przedstawiłem trzy podstawowe aspekty mojej teorii Pierwszej Przyczyny. W odniesieniu do zasady przyczynowo-skutkowej, trzeba zwrócić uwagę na bardzo ważny jej szczegół, otóż, żaden skutek nie może być taki sam, jak jego przyczyna oraz żadna przyczyna nie może być taka sama jak jej skutek. Wziąwszy to wszystko razem mogę przedstawić teorię Pierwszej Przyczyny:

Jeżeli wszystko jest skutkiem i jest materią o skomplikowanej strukturze, co wynika z jej różnorodności, to Przyczyną Pierwszą musi być najprostsza cząstka nie materii.

Tak rozumiana przeze mnie Przyczyna Pierwsza daje mi rozumową satysfakcję w procesie wyjaśniania wszelkich zjawisk w otaczającym mnie świecie. Nie ukrywam, że nie jest to komfort psychiczny, ponieważ okazuje się, że to co powszechnie jest rozumiane jako skutek czegoś, okazuje się być przyczyną o wiele bardziej skomplikowanych procesów i tak, współczesny człowiek dochodzi do błędnych wniosków, co niesie za sobą złe decyzje. Konsekwencje tych decyzji każdy z nas widzi za oknem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz