niedziela, 16 marca 2014

RÓŻNORODNOŚĆ FUNDAMENTEM NATURY.

Pamiętam, że jako dziecko byłem nad polskim morzem i kiedy szedłem plażą usłyszałem, że wśród tej ogromnej ilości piasku nie znajdę identycznych, dwóch ziarenek. Odnosząc ten przykład do wszystkiego, co nas otacza trzeba stwierdzić jednoznacznie, że wszystko różni się od wszystkiego. To jest właśnie różnorodność, która według mnie jest fundamentem Natury. Jeżeli przyjmiemy to założenie, to otworzymy przed sobą szerokie horyzonty postrzegania. Wiem, że nie jest łatwe w tym momencie wszystko wytłumaczyć, ale czyż życie nie jest tym bardziej piękne, że wszystko skrywa się pod osłoną swojej indywidualności i przemawia do nas czymś nowym? Jeżeli wiem, że nie znajdę istoty takiej samej jak ja, to będę szukał najbardziej do mnie podobnej, i to jest twórcze, dodaje skrzydeł w tym naszym locie przez życie. Ze świadomością różnorodności wiem, że każdy, kto stanie na mojej drodze jest inny ode mnie, i powinienem zrobić wszystko aby tego kogoś poznać od jego strony. Takie życiowe wyzwanie, to powołanie każdego człowieka. Im więcej znamy, tym bardziej zbliżamy się do Absolutu, choć nigdy do końca Go nie poznamy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz